Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Mass Effect: Legendary Edition - imponująca lista zmian i poprawek w rozgrywce
O istnieniu Mass Effect: Legendary Edition dowiedzieliśmy się w listopadzie ubiegłego roku. Remaster kultowej trylogii science-fiction od BioWare ukaże się 14 maja na konsolach PlayStation i Xbox, a także komputerach PC. Pierwszym pytaniem fanów, które pojawiło się tuż po zapowiedzi produkcji, było to, jak duże zmiany zostaną wprowadzone do wszystkich trzech gier i czy ograniczą się one jedynie do poprawek graficznych. W ostatnich miesiącach tylko w części poznaliśmy odpowiedź na te wątpliwości. Zmieniło się to jednak dziś za sprawą obszernego blogowego wpisu deweloperów, który zawiera szczegółowe informacje na temat przygotowywanych poprawek. Okazuje się, że Mass Effect: Legendary Edition wprowadza znacznie więcej nowości do trylogii, niż do tej pory się spodziewano. Chodzi tu w dużej mierze o zmiany w mechanice zabawy, które w największym stopniu dotknęły pierwszą odsłonę serii.

Każdy fan Mass Effect wie, że pomiędzy pierwszą a druga odsłoną cyklu zaszły niesamowicie duże zmiany w mechanice rozgrywki, które zmieniły sposób, w jaki walczymy z przeciwnikami oraz korzystamy z broni i zdolności bohaterów. Oryginalny Mass Effect korzystał z systemu zbliżonego do klasycznych RPG-ów BioWare, podczas gdy Mass Effect 2 przestawił się na rozwiązania zapożyczone z gier akcji.

Korzystając z sugestii graczy, twórcy remastera poprawili więc system walki w Mass Effect, sprawiając, że nie odstaje on aż tak bardzo od dwóch pozostałych części, równocześnie zachowując swój unikalny charakter. Znaczącej poprawie uległ sposób korzystania z broni, poruszania się podczas potyczek i korzystania z osłon. Nie zapominano przy tym o zmianach w systemie celowania i pracy kamery. Ponadto po raz pierwszy skorzystamy z dedykowanego przycisku walki wręcz, podobnie jak w pozostałych odsłonach trylogii. Humanoidalni wrogowie bez wyjątku otrzymywać będą teraz też dodatkowe obrażenia po wycelowaniu w głowę. Poza tym, po raz pierwszy indywidualnie wydamy rozkazy każdemu członkowi drużyny, tak jak miało to miejsce w Mass Effect 2 i Mass Effect 3.

Zmiany nie ominęły systemu uzbrojenia. Będziemy mogli teraz korzystać ze wszystkich rodzajów broni, choć zaawansowane zdolności związane z każdym z nich są nadal dostępne tylko dla konkretnych klas postaci. Fanów zadowolą z pewnością dodatkowe opcje zarządzania ekwipunkiem, pozwalające na błyskawiczne oznaczanie i sprzedawanie niepotrzebnych przedmiotów. Autorzy poprawili też skuteczność wielu zdolności i ataków specjalnych oraz przyśpieszyli schładzanie broni.

Autorzy poprawili niektóre walki z bossami, które mają stać się nieco łatwiejsze, przy okazji zmodyfikowali też liczbę punktów doświadczenia zdobywanych podczas gry. Za sprawą tej drugiej zmiany znacznie szybciej będziemy awansować w końcowych rozdziałach historii. Dodajmy, że twórcy znieśli dotychczasowe ograniczenie maksymalnego poziomu postaci podczas pierwszego podejścia do kampanii.

Jednym z najbardziej znienawidzonych elementów pierwszego Mass Effect był wielokołowy transportowiec Mako, którym przemierzaliśmy powierzchnię zwiedzanych planet. Z powodu modelu jazdy sterowanie pojazdem było dla wielu koszmarem i powodem niekończących się frustracji. W Mass Effect: Legendary Edition ma się to jednak zmienić. Twórcy obiecują, że znacznie łatwiej zapanujemy teraz nad nieznośnym wehikułem.

W dużej mierze będzie to zasługą nowego systemu fizyki, który zapobiegnie wiecznemu ślizganiu i niespodziewanemu wywracaniu się transportowca. Tarcze Mako będą ładować się też znacznie szybciej niż dotychczas, a zwiększoną szybkość na prostej drodze zapewnią mu nowe dopalacze. Aby uprzyjemnić zabawę, zrezygnowano również z automatycznego i przymusowego zakończenia misji po tym, gdy wpadniemy w pojeździe do lawy. Za zabicie przeciwników działkiem Mako otrzymamy teraz tyle samo punków doświadczenia, co po zlikwidowaniu ich podczas walki na piechotę.

Galaxy at War (pol. Galaktyczna wojna) było specjalnym modułem Mass Effect 3, w którym zbieraliśmy sojuszników oraz zasoby do przeciwstawienia się inwazji Żniwiarzy, co miało wpływ na osiągnięte przez nas zakończenie gry. Najważniejszą częścią tego elementu były kooperacyjne rozgrywki multiplayer, które zostały usunięte z remastera. Twórcy przebudowali więc moduł i na stopień przygotowania Galaktyki do walki nie wpływają już czynniki zewnętrze, takie jak nasze zwycięstwa w zabawie wieloosobowej czy korzystanie ze specjalnej mobilnej aplikacji. Z drugiej strony znaczenie będzie miał teraz stopień ukończenia dwóch poprzednich części trylogii.

Twórcy wprowadzili również wiele ogólnych zmian ujednolicających całą trylogię. Wszystkie odsłony serii uruchomimy z tego samego menu. Gry korzystać będą też z identycznego kreatora postaci. Twórcy w pełni zintegrowali z produkcjami ich DLC (poza Pinnacle Station dla Mass Effect), dzięki czemu w naturalny sposób otrzymamy dostęp do dodatkowych broni oraz misji. Wprowadzono również wiele nowych trofeów/osiągnięć oraz opisywane już wielokrotnie zmiany w oprawie graficznej (tekstury, obsługiwane rozdzielczości ekranu, nowy system oświetlenia itd.). Na fanów czeka też zremiksowany dźwięk i ścieżka muzyczna. Poza tym częścią remastera są liczne poprawki usuwające błędy w rozgrywce, jak również cyfrowe wersje komiksów firmy Dark Horse, które przedstawiają wydarzenia poprzedzające Mass Effect 2 i Mass Effect 3.

Źródło:
"Ender" - GRY-OnLine
Klemens
2021-04-07 14:37:30
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow